Treceți la conținutul principal

Dune

Deci, am terminat și eu Dune, de aproape două săptămâni m-am luat la trântă cu ea și nu o puteam termina, dar uite că azi dimineață înainte să deschid bine ochii am deschis cartea.
Am sentimente contradictorii legată de ea. E complexa cu multe subtraturi și o mulțime de termeni greu de înțeles. E nevoie de o maturitate în lectură ca să o înțelegi până la sfârșit. Însă pe lângă toate subtextele și mesajele ascunse, plot-ul este bine definit, ascuțit ca tăișul unei săbii.
Ador cărțile complexe cu îmbinării dintre medieval și și un posibil viiitor, în organizare socială. Și Dune, pe lângă faptul că e una dintre cele mai bune cărți sci-fi, din toate timpurile, are și izul specific, care acapără cititorul. Într-un viitor îndepărata când oamenii au cucerit Universul populând numeroase planete, renunțând la inteligența artficială, antrenând însă oameni cu capacități logice extraordinare pentru a înlocuii calculatoarele. Universul este guvenrat sub monarhie, ce este susținută sau zdruncinată de o mulțime de case nobiliare. Și aici bineîțeles apar intrigi politice, urzeli și războaie pentru dominație și putere într-un cuvât un deliciu. Personajele sunt aproape impermiabile, fiindcă chiar dacă le-am înțeles motivele și cauzele lor, nu i-am putut asocia, ceea ce mi se pare straniu. Dar, mi-au plăcut, mi-a plăcut acțiunea subtextul și mai cu seama locațiile... O planetă ce produce mirodenii(principala sursă a oamenirii) pe care domină pustiul unde înoată vermi gigantici de mii de metrii. Nu pot recomanda cartea asta tuturor fiindcă e foarte complexă, mi-a dat și mie bătai de cap, așa că e nevoie de un bagaj de cărți cel puțin la fel de grele în spate. Mi-ar plăcea acum o carte ușurică, așa pentru relaxare, dar unde... că m-a împins păcatul să cumpăr următoarea carte din Dune așa că nu pot abandona acum totul.

Frica ucide mintea. Frica este moartea măruntă, purtătoare desființării totale. Voi înfrunta frica. O voi lăsa să treacă peste mine, prin mine. Și, după ce va fi trecut, îmi voi întoarce ochiul interior și voi privi în urma ei. Pe unde a trecut frica, nu va mai fi nimic. Voi rămâne doar eu...

Misterul vieții nu e o problemă ce se cere rezolvată, ci o realitate care trebuie trăită.

Dacă dorințele ar fi pești, ne-am azvârli cu toții năvoadele.

-Gurney susține că nu-i artistic șă omori cu vârful. Trebuie să o faci cu tăișul.
-Gurney e un romantic... Aș vrea  să nu fii niciodată nevoit să omori... dar dacă va fi necesar, să o faci cum poți - cu vârful sau cu tăișul

Va trebuii să-mi interzic asemenea gânduri nostalgice. Sunt slăbiciuni. Nu-mi pot îngădui slăbiciuni.

O fărâmă de moarte este mai rea decât moartea.

Nevoia persistentă de un univers logic și coerent este profund ancorată de inconștientul uman . Dar universul real se află întodeauna cu un pas în afara logicii.
Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ora vrajitoarelor

A trecut ceva timp de când n-am mai citit ceva de Anne Rice, acum câţiva ani, când i-am descoperit cărţile eram pur si simplu, total pasionată de lecturalor. Mă refer la seria "Cronicile vampirilor", unele cărţi din serie m-au marcat, şi puţine cărţi au avut acest efect asupra mea. "Interviu cu un vampir" şi "Vampirul Lestat" mi-au plăcut atât de mult încât şi astăzi din când în când le răsfoiesc şi de obicei după ce termin cartea renunţ să o recitesc, dar aceste două cărţi le-aş reciti cu păcere, însă am o memorie bună şi îmi amintesc ce se întâmplă acolo şi chiar dacă am uitat unele scene, pe parcurs mi le amintesc cu toate detaliile, şi eu nu pot să continui dacă ştiu ce va urma. Însă doar primele două volume din serie mi-au plăcut mult, deja parcă în coborâre deplină cărţile au început să-mi displacă. "Regina Damnaţilor" a fost ok, "Povestea Hoţului de trupuri" mi s-a părut punctul în care Lestat şi-a pierdut din farmec, de parcă …

Leapsa Vanatoarea printre rafturi II

De mult nu am mai făcu o leapsă şi fiindcă îmi place să mai răscolesc printre rafturi am ales-o pe aceasta. My precious...
1 Găseşte o carte a cărei titlul să conţină iniţialele tale.
E convenabil fiindcă iniţialele mele sunt M M

2 Numără-ţi vârsta pe raftul tău, ce carte este?
Un roman în italiană pe care sigur n-am să-l citesc niciodată.

3 O carte a cărei acţiune se petrece în ţara ta.
Ei bine, unica carte(Tema pentru acasă) a cărei acţiune se petrece în Molova, pe care o am, e momentan la Chişinău, aşa că am ales o carte din literatura română, parcă după sfârşitul primului război mondial, Marea Unire, mă rog cred că se pune.

4 Găseşte o carte a cărei acţiune se desfăşoară într-un loc unde ai vrea să pleci
O am doar în format electronic, însă ţineam neapărat să vizitez Japonia şi de aceea am ales-o.

5 O carte ce are culoarea ta favorită
De obicei violetul nu e culoarea mea favorita dar acum parcă am o slăbiciune pentru ea.

6 Cu care carte ai cele mai dragi amintiri
Am citit-o când …

Top rujuri magice

Poate nu știți dar pe lângă pasiunea mea pentru cărți mai am una... machiajul! De fapt sunt make-up artist calificat și licențiat, cu o colecție impresionantă de pensule, pudre, rimeluri, farduri și bineînțeles rujuri! Conform ultimului recensământ aveam în jur de 40, dar la fel ca și în cazul cărților am pierdut de mult orice legătură cu realitatea. Dar să fiu sinceră în ultimul timp nu prea mi-am cumpărat rujuri, and I need new babies!
Cum urmăresc multe vloguri beauty, sunt mereu la curent cu ultimile noutăți în materie de make-up. Deci am hotărât să fac un top cu rujuri neobișnuite care urmează să intre în familia mea, din păcate șansele ca să le găsesc în Moldova sau România sunt așa de mici încât îmi pun speranța doar pe e-bay și amazon, ceea ce bineînțeles înseamnă că mă va costa transportul mai mult decât produsul.
5 Peel off lipstick

Am deja unul, dar ideea din spatele acestui produs mi se pare atât de interesantă încât ar fi păcat să nu-i ofer un loc aici. Dacă nu aveți inst…