Treceți la conținutul principal

Gradina uitata

Am cumpărat cartea asta la târgul librărilor în Chişinău(parcă așa era evenimentul dat). Am intuit că e promiţătoare, și n-am vrut să o las să strângă praful acasă, așa că am luat-o cu mine până Petroşani. Bineînţeles oamenii și-au luat de acasă lucruri stric necesare, dar mie nu mi-au încăput banalităţi printre cărţile pe care le-am îndesat în valiză.
Și deci încep recenzia spunând cât de extraordinare e cartea asta. După ce Martin mi-a terorizat creierul cu Dansul Dragonilor, aveam nevoie de o carte diferită de universul fantasy.
Și cum cartea promitea mistere de familie, trădări, personaje dubioase și secrete, părea ideală. Și într-adevăr e perfectă! Am găsit acelaşi știl îndrăgit de mine la cărțile lui GRRM, ca acţiunea să alterneze de la un personaj la altul. Mi-a plăcut că Morton nu s-a concentrat pe un singur personaj, ci a împletit un frumos roman, cu o mulțime de fire narative. Și partea ce-a mai tare e că fiecare personaj are acțiunea plasată într-un anumit timp, începând cu 1901, 1907, 1975, 2005 ș.a.m.d. La început e totul e confuz, dar cum am început să descifrez care-i treaba, n-am putut să mă dezlipesc de carte.
Sincer, m-au enervat toate personajele, mai puțin Eliza(dar și cu ea am avut un episod) ai impresia că toate sunt duse cu pluta. De la dragoste nesănătoasă, devotament extrem, obsesie bolnavă sau idealism prostesc. Însă nici un personaj nu-i lipsit de sens, la cât mă agasează modul cum acționează, nu-i pot reprosa nimic lui Morton. Totul e bine pus la puct, fără umputuri inutile, fiece capitol, era o piesă a misterului dezvăluit la sfărșitul romanului. În mare parte am dezlegat misterul, dar numai după ce mi-au fost date idiciile necesare.
Kate Mormot a făcut o treabă minunată. Acum aștept bursa ca să mi-o cheltui pe următoarea ei carte, pe care am și pus ochii la librăria, pe lângă care dau târcoale ori de câte ori am ocazia.
Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Destinul Bufonului

Nici nu pot găsi cuvintele potrivite cu care să încep recenzia, abia am terminat epilogul la Destinul Bufonului și încă nu realizez asta. Și cum aș putea spune ceva suficient de bun ca să arate dragostea mea față de seria asta? Mă iubesc cu ea timp de 3 ani și uite că am ajuns la volumul șase și dragostea mea e la fel de puternică (e cea mai lunga relație pe care am avut-o vreodată).
Destinul Bufonului e ultima carte din Triologia Omul Aramiu și a 6 cel urmează pe FitzChivalry, care e unul dintre cele mai  interesante personaje despre care am citit vreodată.  De la ultima carte pe care am citit-o, am cam uitat unele lucruri dar Hobb are talentul de a aminti subtil cititorului ce s-a petrecut cu un volum în urmă, fără să plictisească cititorul. Dacă în volumul anterior nu au fost prea multă acțiune, deja aici suntem răsplătiți pe deplin. Cartea e foarte mare tradusă în română a fost împărțită în două volume fiecare având câte 500+ de pagini, deci un deliciu pentru mine. Dacă în Bufonu…

Temă pentru acasă-recenzie

Am avut un conflict interior cu propria persoană să scriu sau nu recenzia la romanul dat, până la urmă mi-am luat inima în dinţi şi am considerat că trebuie s-o fac.
Chiar dacă citesc cărţi fantasy, lucru pe care eu personal îl apreciez cel mai mult la una, este valabilitatea în raport cu lumea reală, şi modul în care sunt construite personajele. N-am putut găsi asta în "Tema pentru acasă", la ce laude am auzit despre ea, aveam aşteptări mari, însă e o care supra-apreciată. O încercare eşuată de a introduce o poveste de dragoste într-o perioadă istorică tragică. Ştiţi atitudinea mea faţă de îndrăgostiţi incurabili, dar de data asta chiar nu am dorit să mă leg de ei.
Primul capitol este impresionat şi înduioşător, însă cum începe acţiunea, tot farmecul se spulberă.
Cel mai mult m-a enervat personajele principale, mai ales Maria, oh aş avea multe să spun acestei fete.
Şi atenţie spoilers
Fată ce abia termină liceul, (îndrăgostită de profesorul ei de română), care e deportat un…

Top rujuri magice

Poate nu știți dar pe lângă pasiunea mea pentru cărți mai am una... machiajul! De fapt sunt make-up artist calificat și licențiat, cu o colecție impresionantă de pensule, pudre, rimeluri, farduri și bineînțeles rujuri! Conform ultimului recensământ aveam în jur de 40, dar la fel ca și în cazul cărților am pierdut de mult orice legătură cu realitatea. Dar să fiu sinceră în ultimul timp nu prea mi-am cumpărat rujuri, and I need new babies!
Cum urmăresc multe vloguri beauty, sunt mereu la curent cu ultimile noutăți în materie de make-up. Deci am hotărât să fac un top cu rujuri neobișnuite care urmează să intre în familia mea, din păcate șansele ca să le găsesc în Moldova sau România sunt așa de mici încât îmi pun speranța doar pe e-bay și amazon, ceea ce bineînțeles înseamnă că mă va costa transportul mai mult decât produsul.
5 Peel off lipstick

Am deja unul, dar ideea din spatele acestui produs mi se pare atât de interesantă încât ar fi păcat să nu-i ofer un loc aici. Dacă nu aveți inst…