Treceți la conținutul principal

Ucenicul asasinului recenzie

Cartea e despre un băieţel de şase ani care este dus de către bunicul lui, din partea mamei, la avanpost prinţului Verity, de aici, băiatul fără nume(fiindcă nu fusese botezat până atunci) nu-şi mai aduce nimic despre viaţa lui dinainte.
La început ignorat de toţi, apoi folosit în scopuri mârşave de către propriul bunic,(regele fiindcă tatăl lui era prinţul moştenitor), povestea lui Fitz e impresionantă.
Am citit cartea cu ceva timp în urmă însă abia acum mă apuc şi eu de recenzie. Am terminat-o relativ repede dacă se poate spune aşa, doar fiindcă aveam impresia că sfârşitul va fi promiţător. Şi nu m-am înşelat, chiar aşa a fost. De obicei evit cărţile scrise la persoana 1, şi nu ştiu cum de data asta am putut să nu fac comentarii răutăcioase legate de acest stil. Pentru că Robin Hobb nu s-a limitat de loc, chiar şi la o singură naratare şi la o acţiune(la început) nu prea mare, cartea e foarte bine scrisă.
 La început lent, cu pagini întregi în care Fitz descria ce făcea zilnic în cele mai mici detalii, fără o acţiune precisă, totuşi n-am putut să las din mână cartea, era de ajuns să citesc o pagină ca să rămân mână cu ea vreo câteva ore. Ca la sfârşit să fiu răsplătită cu răsturnării de situaţie, şi acţiune la maxim. Conflicte şi intrigi politice, luptă pentru putere şi supraveţuire "Ucenicul asasinului" este o dramă fără cuvinte lacrimogene, în care totul e clar fără multe cuvinte sau invers confuz cu descrieri de pagini întregi.
Îmi plac felul în care au fost descrise personajele şi relaţia lor cu naratorul, fiecrea interacţiune e comlexă şi cu subtext în spate. Complexă şi lentă, "Ucenicul asaninului" nu este o lectură pe care s-o continui cu sufletul ca gură, în e una captivantă.
Înţeleg modul de a gândi a lui Fitz şi situaţia în care se află, dar totuşi cum sunt neconformistă, n-am putut să mă împac cu ideea faţa de manifestarea lui la atacurile lui Regal şi a regelui, precum şi devotamentul orb faţa de ultimul, aş fi aprobat o altfel de reacţie, când el a fost înlănţuit.

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ora vrajitoarelor

A trecut ceva timp de când n-am mai citit ceva de Anne Rice, acum câţiva ani, când i-am descoperit cărţile eram pur si simplu, total pasionată de lecturalor. Mă refer la seria "Cronicile vampirilor", unele cărţi din serie m-au marcat, şi puţine cărţi au avut acest efect asupra mea. "Interviu cu un vampir" şi "Vampirul Lestat" mi-au plăcut atât de mult încât şi astăzi din când în când le răsfoiesc şi de obicei după ce termin cartea renunţ să o recitesc, dar aceste două cărţi le-aş reciti cu păcere, însă am o memorie bună şi îmi amintesc ce se întâmplă acolo şi chiar dacă am uitat unele scene, pe parcurs mi le amintesc cu toate detaliile, şi eu nu pot să continui dacă ştiu ce va urma. Însă doar primele două volume din serie mi-au plăcut mult, deja parcă în coborâre deplină cărţile au început să-mi displacă. "Regina Damnaţilor" a fost ok, "Povestea Hoţului de trupuri" mi s-a părut punctul în care Lestat şi-a pierdut din farmec, de parcă …

Leapsa Vanatoarea printre rafturi II

De mult nu am mai făcu o leapsă şi fiindcă îmi place să mai răscolesc printre rafturi am ales-o pe aceasta. My precious...
1 Găseşte o carte a cărei titlul să conţină iniţialele tale.
E convenabil fiindcă iniţialele mele sunt M M

2 Numără-ţi vârsta pe raftul tău, ce carte este?
Un roman în italiană pe care sigur n-am să-l citesc niciodată.

3 O carte a cărei acţiune se petrece în ţara ta.
Ei bine, unica carte(Tema pentru acasă) a cărei acţiune se petrece în Molova, pe care o am, e momentan la Chişinău, aşa că am ales o carte din literatura română, parcă după sfârşitul primului război mondial, Marea Unire, mă rog cred că se pune.

4 Găseşte o carte a cărei acţiune se desfăşoară într-un loc unde ai vrea să pleci
O am doar în format electronic, însă ţineam neapărat să vizitez Japonia şi de aceea am ales-o.

5 O carte ce are culoarea ta favorită
De obicei violetul nu e culoarea mea favorita dar acum parcă am o slăbiciune pentru ea.

6 Cu care carte ai cele mai dragi amintiri
Am citit-o când …

Top rujuri magice

Poate nu știți dar pe lângă pasiunea mea pentru cărți mai am una... machiajul! De fapt sunt make-up artist calificat și licențiat, cu o colecție impresionantă de pensule, pudre, rimeluri, farduri și bineînțeles rujuri! Conform ultimului recensământ aveam în jur de 40, dar la fel ca și în cazul cărților am pierdut de mult orice legătură cu realitatea. Dar să fiu sinceră în ultimul timp nu prea mi-am cumpărat rujuri, and I need new babies!
Cum urmăresc multe vloguri beauty, sunt mereu la curent cu ultimile noutăți în materie de make-up. Deci am hotărât să fac un top cu rujuri neobișnuite care urmează să intre în familia mea, din păcate șansele ca să le găsesc în Moldova sau România sunt așa de mici încât îmi pun speranța doar pe e-bay și amazon, ceea ce bineînțeles înseamnă că mă va costa transportul mai mult decât produsul.
5 Peel off lipstick

Am deja unul, dar ideea din spatele acestui produs mi se pare atât de interesantă încât ar fi păcat să nu-i ofer un loc aici. Dacă nu aveți inst…